İyi bir planlama fark yaratır!

Tasarladığınız menü, hazırlığınızın alışveriş kısmından tutun da yemeğinizin pişirme tekniğine, sunumunuza, servisinize kadar her aşamayı etkilemektedir. O yüzden iyi bir planlama yaparak yemeklerinizi yiyecek olan kişilerin hem gözlerine, hem ruhlarına hem de midelerine fark yaratacak bir şekilde hitap edebilirsiniz.

“Dengeleyin!”

Menü planlamanın ana prensiplerden biri, hayatın her aşamasında da oldukça önemli olan “dengedir”. Yemeğinizin tadı, kokusu, lezzeti, rengi, besin değeri denge halinde olduğu zaman masadan mutsuz ayrılacak tek bir kişinin bile olmayacağından emin olabilirsiniz. İşte tam da bu yüzden, besin seçimi yaparken ve seçtiğiniz besinleri kombine ederken:

 

  • Farklı tatları çekici bir biçimde dengeleyin.

 

Seçtiğiniz besinleri, birlikte servis ederken hoş kombinasyonlar yaratmaya çalışın. Çok fazla yumuşak tadı bir arada kullanmak, oldukça hafif bir tat elde etmenize sebep olurken, çok fazla iddialı tadı bir arada kullanmak herkesin ve de özellikle çocukların tercih edemeyeceği bir lezzet yaratmanıza sebep olabilir. Örneğin, fazlasıyla keskin bir tadı olan körili tavuk yemeğinin, tek başına tüketildiğinde yavan bir tadı olan duru bir pirinç pilavı ile servis edilmesinin sebebi de budur.

fish curry

 

  • Kalori içeriği yüksek besinleri kalori içeriği düşük besinlerle dengeleyin.

Bir hafta içerisinde çok sayıda yüksek kalorili yemekler tüketmemeye özen gösterin. Diğer bir deyişle, hafta sonu sizin hazırlayacağınız gurme burgerlerinizin yanında kızarmış patates yeme planınız varsa aynı hafta içerisinde karışık pizza tüketmeyin. Yapılan çalışmalar aşırı yağ ve şeker tüketen bireylerin, kardiyovasküler hastalıklar, diyabet, kanser gibi hastalıklara yakalanma riskinin diğer bireylere göre daha yüksek olduğunu göstermektedir. Böylece, hem hastalıklardan korunmak hem de besinlerden en sağlıklı şekilde faydalanmak için menüleri şeker ve yağ açısından dengelemek oldukça etkili olacaktır.

carrot celery sticks

Örneğin, akşam eve geç gelinen bir iş gününde çabucak hazırlayacağınız tostunuzun yanında çiğ havuç, kereviz ve salatalıkları ince ince doğrayıp sevdiğiniz baharatlarla harmanlayacağınız yoğurda batırarak keyifle tüketebilir böylece tüm besin gruplarının sadece 10 dakikada hazırlayacağınız bu pratik menüde bir arada olmasını sağlayabileceksiniz.

Tüm amatör şeflere sağlık dolu sofralar dilerim…

 

Uz. Dyt. Sultan Nazif

Wellness Sağlıkı Yaşam ve Diyet Merkezi

info@sultannazif.com

Reklamlar

Yorum yap !

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s