Zıtlıktan Gelen Zenginlik

Keyifli bir davet sofrası planlanırken, pişireceğiniz yemeklerin tadından tutun da, dokusuna, pişirme tekniklerine kadar her detayı göz önünde bulundurmak herzaman daha zengin sofralar yaratmanızı sağlayacaktır.

Tat ve görünüş kadar dokuya da önem gösterin

Ana menünüzün yanına mutlaka farklı bir pişirme tekniğiyle hazırlanmış veya çiğ sebzelerden oluşan garnitür eklemek hazırladığınız yemeğin çekiciliğini artırmak için yapılacak en iyi tezatlardan biridir. Örneğin keyifli bir makarna veya leziz bir risottonun yanına çıtır çıtır yeşilliklerden oluşan bir salata eklemek veya çıtırlığını kaybetmeyecek kadar buharda pişireceğiniz sebzelerle servis etmek , yumuşak, çiğnenmesi kolay diye nitelendirebileceğimiz ana menümüze hem hareket katacak hem de renklendirecektir.

1

Benzer tür yemekleri aynı öğünde tüketmekten kaçının

Tabağınıza, öğrenci kafeteryalarındaki gibi, hem patates hem pilav hem makarna koymak, hepsi de  nişastadan zengin alternatifler olduğu için besin dengesi açısından yetersiz kalacaktır. Diğer taraftan kalori açısından oldukça zengin olan kızartmaları aynı tabağa toplamak, yine yiyeceklerin dokusu açısından yeterince çekicilik sağlamayacaktır. Kızarmış köfteniz varsa eğer menüde, yanına fırında çıtır çıtır pişen baharatlı elma dilim patates ve yanında eşlik edecek çok kısa süre haşlanmış sebze garnitürler veya mis gibi yeşil bir salata besin ögeleri açısından zengin olacağı gibi renkli, bir o kadar da çekici bir hal alacaktır. Hatta bu tabak için özel olarak hazırlayacağınız baharatlı yoğurt sosu, tabağınıza yapacağınız müthiş bir son dokunuş olacaktır. Böylece sağlıklı beslenmenin altın kurallarından biri olan, 4 besin grubunun bir arada dengeli bir şekilde tüketilmesi sağlanmış olacaktır.

2

Besinleri farklı boyutlarda ve farklı şekillerde kullanın

En az renkler kadar, şekiller de önemlidir daha zengin bir tabak yaratmak için. Örneğin salatanızı hazırlarken her malzemeyi küp küp doğramak yerine herbirini farklı şekillerde kesmek hatta koyu yeşil yapraklıları ellerinizle doğramak hem vitamin mineral kaybını azaltacak hem de gözümüze çok daha zengin gözüken bir salata yaratmamıza yardımcı olacaktır.

Tüm amatör şeflere sağlık dolu günler dilerim.

Uz. Dyt. Sultan Nazif
Wellness Sağlıkı Yaşam ve Diyet Merkezi
info@sultannazif.com